onsdag 29 april 2009

Alfa för Omega

Så, första inlägget i vad jag hoppas kommer att bli en levande och informativ blogg som samlar nyheter om kriser och hot mot befolkningen i Skåneland.

Jag vill börja med att säga att ordvalet och bloggnamnet till trots handlar detta inte om Skånepatriotism och ni kommer inte att se mig med en spade norr om Hallandsåsen än på ett tag. Det är snarare så att kriser och hot ofta är lokala och att täcka in hela Sverige på ett relevant sätt känns som snudd på omöjligt. Därför låter jag andra lokala förmågor täcka sina respektive områden, om de så vill.

Anledningen att jag började med bloggen är i huvudsak det faktum att jag själv surfar än hit, än dit varje gång något hemskt är på tapeten. Så jag tänkte samla en del av den informationen på ett ställe och på så vis göra något kreativt av mitt maniska informationsinhämtande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar